شناسهٔ خبر: 179977 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی تاکید کرد:

ضرورت تخصیص اعتبار برای خط کشی راه‌های شهرستان‌ تکاب

مدیر1.png مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به این که شهرستان تکاب رتبه دهم استان آذربایجان غربی را از لحاظ برخورداری از راه روستایی آسفالته دارد، بر ضرورت تخصیص اعتبار برای خط کشی راه‌های شهرستان‌ تکاب تاکید کرد.

به گزارش خبری پایگاه وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست‌نشان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در یازدهمین جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال استان که به محوریت شهرستان تکاب برگزار شد، گفت: ۹۳ روستا دارای سکنه در این شهرستان وجود دارد که از ۸۲ روستای دارای بالای ۲۰ خانوار ۵۶ روستا از راه آسفالته برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه راهداری متولی نگهداری محورهای مواصلاتی، نصب تابلو و علایم، روکش و خط‌کشی محورها است، تصریح کرد: ۳.۲ درصد بزرگراه‌های استان در شهرستان تکاب قرار دارد و علاوه بر این تکاب دارای ۴۳.۵ کیلومتر راه اصلی و ۱۰۵.۵ کیلومتر راه فرعی و ۷۵۷ دهنه پل در اندازه‌های مختلف دارد. دست نشان با تاکید به اینکه در حال حاضر ۷ پروژه در حوزه راه روستایی شهرستان تکاب فعال است، خاطر نشان کرد: بهسازی وآسفالت محور عربشاه-گروسی به آق قلعه سی، بهسازی و آسفالت بلاغی به‌طول ۴ کیلومتر، بهسازی و آسفالت گوی آغاج به قره عمر، بهسازی و آسفالت زنهار کندی به‌طول ۱.۸کیلومتر، بهسازی و آسفالت حبیب لو-فیض آباد-عزیزلو و بهسازی و آسفالت محور زرشوران-آق اتاق-جداقیه به‌طول ۲.۲ کیلومتر از جمله این پروژه‌ها است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی به اجرای ۳ پروژه در راه‌های اصلی شهرستان تکاب نیز اشاره و اظهارکرد: لکه گیری وروکش آسفالت راه روستایی تکاب-آغول بیگ به‌طول ۲کیلومتر، لکه گیری و روکش آسفالت تکاب_کرفتو به‌طول ۵.۵ کیلومتر و روکش آسفالت حسن آباد-قیزقاپان-نبی کندی این پروژه‌ها را شامل می‌شود که هرسه فقره به اتمام رسیده است.

این مقام مسئول از ضرورت تخصیص اعتبار ۲.۵ میلیارد تومانی برای خط کشی محورهای ارتباطی شهرستان تکاب خبر داد و یاد آورشد: ایمن سازی راه‌ها یکی از امور مغفول مانده در راه‌های استان طی سال‌های گذشته بوده که در حال حاضر تمام دغدغه اداره کل ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان است.